Spomínate si, ako bolo kedysi dokonalým únikom od špiny každodenného života, ako sú účty a e-maily, nasadnúť do auta a letieť po diaľnici so stiahnutou strechou?
Teraz sa vďaka zavedeniu technológií v automobilovom priemysle táto kedysi oslobodzujúca jazda doslova stáva účtami a e-mailami.
Podľa novej správy agentúry Bloomberg totiž nový patent spoločnosti Ford teraz umožňuje výrobcovi „na diaľku vypnúť rádio alebo klimatizáciu, zamknúť vás mimo vozidla alebo vás nechať neprestajne pípať, ak nezaplatíte za auto“. Hoci oficiálne stanovisko spoločnosti znie, že Ford „neplánuje“ túto technológiu využívať, sme si istí, že čas ukáže, že to nie je pravda.
„V rámci bežného podnikania podávame patenty na nové vynálezy, ktoré však nemusia nevyhnutne naznačovať nové obchodné alebo produktové plány,“ uviedol Ford.
A patent zhodou okolností prichádza v čase, keď mnohí majitelia automobilov majú problém udržať krok so zvyšujúcimi sa sadzbami, čo má za následok, že „delikvencia [sa] neustále vracia z pandemického poklesu“.
John Van Alst, vedúci právnik Národného centra pre spotrebiteľské právo, poznamenal: „Súčasná situácia je takáto: „Naozaj to vyzerá, že otvárate plechovku červov, čo ako výrobca naozaj nemusíte robiť.“
„Teraz ste vytvorili zariadenie, ktoré je ako zariadenie súdneho dňa vo filme Doktor Strangelove,“ pokračoval.
Technológia sa v patente nazýva „technológia súvisiaca s odvolávaním“ a môže tiež vypnúť tempomat a automatické ovládanie okien. „Vypnutie týchto komponentov môže spôsobiť ďalšiu úroveň nepohodlia pre vodiča a cestujúcich vo vozidle,“ uvádza sa v patente.
Pripomeňme, že v septembri 2021 sme písali, že kamery vo vozidlách už pozorne sledujú všetko, čo vodiči robia. Teraz výskumníci z Fraunhoferovho inštitútu vyvinuli kamerový systém pre inteligentné autá, ktorý dokáže „presne zistiť, čo vodič robí“, uvádza sa vo vtedajšej správe Gizmodo.
Uviedli sme, že práve „príťažlivosť“ týchto bodov podnietila Fraunhoferov inštitút pre optroniku, systémové technológie a využívanie obrazu, aby prišiel s kamerou, ktorá využíva rozpoznávanie obrazu na základe umelej inteligencie na vytvorenie digitálneho náčrtu vodiča – ten potom systému poskytne dostatok detailov na to, aby odhadol, čo vodič robí. Systém dokáže identifikovať, kedy vodič napríklad pije kávu alebo pozerá na telefón.
Vozidlo potom dokáže určiť, či vodič venuje pozornosť, a vyzve poloautonómny systém, aby určil, ako veľmi môže byť rozptýlený.
Onedlho vás vozidlo odvezie na jazdu bez stresu…