Bývalý zamestnanec prezradil triky obchodov, aby ste míňali viac peňazí

pexels pixabay 264636 1
Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Obchody urobia všetko pre to, aby zákazníci minuli čo najviac. Veď sa tým živia, takže by nemalo byť prekvapením, že používajú rôzne triky, aby ľudí povzbudili k nákupu. Výsledkom je, že odchádzame s plným nákupným košíkom, ale, bohužiaľ, so značne vyčerpanou peňaženkou. A čo je najhoršie, často míňame peniaze na veci, ktoré vôbec nepotrebujeme.

Aké triky používajú obchody? Utrácate tam viac peňazí

Prídete si len po dve veci a odchádzate s plným košíkom. Znie vám to povedome? Takto fungujú triky, ku ktorým sa uchyľujú obchody a výrobcovia. Aby ste na ne nenaleteli, musíte ich najprv poznať. Budete tiež potrebovať pevnú vôľu a dôslednosť.

Najväčšou pascou na zákazníkov sú akcie, v ktorých si môžete druhý alebo následný rovnaký výrobok kúpiť lacnejšie. Cena za kus je síce nižšia, ale núti vás to vziať si viac kusov, často zbytočných. V dôsledku toho bude suma na účtenke vyššia, ako keby sme siahli po jednom výrobku za bežnú cenu. Vždy si dvakrát premyslite, či ho naozaj potrebujete a či ho potrebujete v takom veľkom množstve. Rozumnejšie je kúpiť menej a zaplatiť menej.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Vyrobte si masku proti vráskam. Všetko máte už v kuchyni

Mnoho ľudí sa nechá oklamať len pohľadom na grafickú úpravu obalu a na to, čo je na ňom napísané veľkými písmenami. Je to chyba, pretože niektorí výrobcovia zavádzajú. Bohužiaľ, nátierky, ktoré sa tvária ako maslo alebo výrobky podobné čokoláde, sú každodenným javom. Aby ste sa nenechali nachytať, je dôležité skontrolovať, čo presne je napísané na obale, a predovšetkým si prečítať zloženie.

V obchodoch je bežnou praxou zobrazovať najlepšiu cenu. V prípade ovocia, rýb alebo mäsa je veľmi nízka cena uvedená veľkými písmenami, zatiaľ čo menšie písmená označujú, že cena je za 100 g. Mnohí ľudia si to nevšimnú a myslia si, že je to za kilogram, a tak nakúpia. Pri pokladni sú potom nepríjemne prekvapení. Vždy si overte, aká je cena a koľko stojí jednotka (napr. kilogram alebo 100 g), nie balenie.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Ako pestovať cesnak v kvetináči? Pestujte aj cez zimu doma

Nie každý si to uvedomuje, ale usporiadanie tovaru v regáli zvyčajne nie je náhodné. Najdrahšie výrobky alebo tie, ktoré chce obchod čo najrýchlejšie predať (napr. s krátkym dátumom spotreby alebo nízkou dobou trvanlivosti), sú umiestnené vo výške očí, na vrchu. Ľudia tam inštinktívne hľadajú a siahajú. Na nižších alebo vyšších regáloch sa však môžu nachádzať kvalitnejšie a lacnejšie výrobky. Preto sa oplatí pozerať sa pozorne.

Trikom obchodov sú aj výrobky umiestnené pri pokladniach. Keď stojíme v rade, nudíme sa, obzeráme sa a sme netrpezliví. To je ideálny čas na to, aby sme si do nákupného košíka vložili čokoládovú tyčinku na upokojenie nervov, studený nápoj, pretože je veľmi horúco, alebo žuvačku, ktorá sa vždy hodí. Výsledkom je, že nakoniec zaplatíme o niekoľko až niekoľko desiatok zlotých viac, ako sme plánovali.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Ako zasiať petržlen v decembri? Odrody vhodné na zimný výsev, najlepší spôsob výsevu

Možno ste si všimli, že z mnohých obchodov zmizli malé košíky, ktoré ste mohli držať v ruke. Nahradili ich stredne veľké vozíky. Ako si ľahko domyslíte, ide o to, aby si zákazník mohol kúpiť ďalšie výrobky, aj keď to neplánoval. S malým vozíkom by to mnohí ľudia vzdali. Keďže je však vo vozíku stále veľa miesta, je ľahké niečo pridať.

Obchody chcú, aby ich zákazníci strávili v obchode čo najviac času, pretože potom je väčšia šanca, že nakúpia viac. Podporuje to hudba, vôňa čerstvého chleba alebo ochutnávky.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *