Chcete zdravší chlieb pre vaše telo? Stačí ho dať niekam, čo má každý doma

cerstvy chleba

Čoraz viac ľudí sa snaží o zmeny v stravovaní, ktoré majú pozitívny vplyv nielen na náš vzhľad, ale aj na naše zdravie. Niekedy sa ukáže, že v niektorých prípadoch môžu byť naozaj malé. Pripomína nám to video odborníčky na výživu Evy Wantuchovej.

Ktorý chlieb bude pre nás najzdravší? Ukazuje sa, že nie vždy musíme hľadať tmavý. Odborníčka na výživu Ewa Wantuch, populárna na Instagrame, prezradila, čo robiť, aby boli výrobky, ako je svetlý chlieb, zdravšie a mali menší vplyv na hladinu cukru v krvi. Stačí naozaj malá zmena.

Odborníčka na výživu prezradila, prečo má chlieb vždy v chladničke

Ak ste fanúšikom chleba, nemusíte ho úplne vyradiť zo svojho jedálnička. Môžete však urobiť zmenu, vďaka ktorej bude o niečo zdravší. Ide o to, aby ste ho skladovali v chladničke. To platí aj pre produkty, ako sú zemiaky alebo ryža. Ich uloženie do chladničky na noc znižuje ich glykemický index až o 30 %. Okrem toho to prispieva aj k tvorbe rezistentného škrobu v danom výrobku.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Jedzte denne túto zeleninu. Vyčistí vám čreva a zlepší pokožku

Rezistentný škrob je priateľom stabilnej glykémie a vzniká chladením predtým pripraveného výrobku alebo sacharidového pokrmu, ako je napríklad ryža, zemiaky, cestoviny alebo palacinky,“ napísala odborníčka na výživu pod svoje video. Dodala, že jeho výroba prispieva k nižšiemu glykemickému indexu, tvorbe zdraviu prospešných látok pre naše črevá (ide napríklad o kyselinu maslovú) a zlepšeniu metabolizmu.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Mnoho Slovákov pije tento čaj, pretože si myslia, že je zdravý. Devastuje pečeň

Čo je to glykemický index?

Pojem glykemický index sa označuje ako GI. Bol zavedený začiatkom 80. rokov 20. storočia. GI je index, ktorý klasifikuje potraviny na základe ich vplyvu na zvýšenie hladiny glukózy v krvi 2 – 3 hodiny po konzumácii jedla. Referenčným bodom na určenie glykemického indexu je glukóza, ktorej GI je 100.

Na základe glykemického indexu možno potraviny rozdeliť do troch skupín: nízke (GI≤55), stredné (56≤IG≤69) a vysoké (GI≥70). Je potrebné poznamenať, že GI sa vzťahuje len na sacharidy, pretože bielkoviny alebo tuky neprispievajú k prudkému zvýšeniu hladiny glukózy v krvi.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *