Je ku klobáse zdravšia horčica alebo kečup? Ostanete šokovaný

klobasa grilovanie

Kečup a horčica majú svojich nadšených fanúšikov. Sú aj takí, ktorí radi kombinujú obe príchute. Preto na grilovacích slávnostiach zvyčajne nechýbajú tieto obľúbené polevy. Nech už patríte do ktorejkoľvek skupiny, oplatí sa vedieť, ktorá omáčka je jednoducho zdravšia.

Horčica a kečup sú zďaleka najobľúbenejšie omáčky na klobásy. Líšia sa farbou, chuťou a vôňou, ale používajú sa úplne rovnako. V kuchyni ich máme vždy poruke, pretože sa predsa hodia k mnohým iným jedlám.

Pozor na cukor

Základom kečupu sú paradajky, takže sa zdá, že ide o zdravý doplnok. Okrem tejto zeleniny však obsahuje aj soľ, cukor, ocot, konzervačné látky a zahusťovadlá. Preto si pri jeho výbere v obchode pozorne prečítajte etiketu.

V kečupe by malo byť čo najviac paradajok a čo najmenej ostatných vyššie uvedených prísad. Cukor je skvelý spôsob, ako zvýrazniť chuť paradajok, a výrobcovia ho niekedy pridávajú veľa, preto dávajte pozor. Takéto kečupy sa dokonca nazývajú „paradajkový džem“.

Kečup a jeho vlastnosti

A aké sú pozitíva? Samozrejme, lykopén, ktorý spracované paradajky obsahujú. Má protirakovinové, protizápalové a antidiabetické vlastnosti. Ťažko však hovoriť o využívaní jeho výhod konzumáciou kečupu, keďže ide len o doplnok. V tomto smere je lepšie spoľahnúť sa na omáčky, šťavy alebo polievky. Čo sa týka kalórií, všetko závisí od konkrétneho výrobku, ktorý si vyberiete, ale spravidla je v jednej lyžičke asi 22 kalórií. Kečup obsahuje aj malé množstvo vlákniny a bielkovín.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Bez mince či žetónu otvoríte za sekundu nákupný vozík týmto trikom

Je horčica zdravá?

Základom horčice je horčica. Skladá sa z celých alebo mletých horčičných semienok, octu, vody, soli a ďalších korenín. Klasickú horčicu možno označiť za nízkokalorický doplnok – polievková lyžica má približne 19 kalórií. Jej verzie s prídavkom medu budú mať o niečo viac kalórií. V zložení horčice zriedka nájdete cukor, a ak áno, je ho veľmi málo. Na jej zdraviu prospešné vlastnosti má vplyv horčica, ktorá sa už po stáročia používa na liečbu rôznych ochorení.

Dokonca aj s ovocím

Pre zdravie je najpriaznivejšia horčica s celými horčičnými semienkami. Majú dobrý vplyv na trávenie a obsahujú vitamín E. Mnohé horčice majú vo svojom zložení aj kurkumu. Toto jasne žlté korenie obsahuje zlúčeninu nazývanú kurkumín, ktorá podľa mnohých vedeckých štúdií môže mať protizápalové účinky. Okrem toho horčica obsahuje niekoľko dôležitých minerálov, ako sú železo, selén, vápnik a fosfor. Na výber je množstvo druhov horčice a niektoré prísady do nej sú priam prekvapujúce. Prvenstvo v tomto smere majú Francúzi. Ich dijonské horčice sú často ochutené ovocím, bylinkami.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Ženy po 50-tke by nemali konzumovať tieto potraviny. Urýchľujú starnutie

Kečup alebo horčica? Ktorá príloha k párkom je zdravšia?

Horčica spravidla obsahuje oveľa menej cukru ako kečup, a preto je menej kalorická. Okrem toho zvyčajne obsahuje len prírodné produkty, zatiaľ čo kečup môže obsahovať aj konzervačné látky, umelé arómy a dokonca aj farbivá. Okrem toho sa horká príchuť horčice prejavuje nižším príjmom sodíka, preto sa odporúča ľuďom s hypertenziou.

Vzhľadom na tieto aspekty možno horčicu považovať za zdravší doplnok, napríklad do klobás. Kečup však môže byť tiež súčasťou zdravej stravy, pokiaľ si pred jeho kúpou overíme presný obsah cukru a sodíka.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *