Nasledujte Španielov a Talianov! Stačí 20 minút, aby sa vám vrátila energia na zvyšok dňa

tania mousinho mjjM5DFEGaY unsplash

Popoludňajší spánok má svojich priaznivcov, ale aj odporcov. Ktorí z nich majú pravdu? Overili sme, či je denný spánok pre telo prospešný a čo mu dáva.

Siesta, teda čas na popoludňajší odpočinok (vrátane zdriemnutia), sa praktizuje v krajinách s teplým podnebím, vrátane Talianska, Španielska, Grécka, Chorvátska, Argentíny, Mexika alebo Brazílie. V tomto čase sú mnohé miesta služieb zatvorené a ulice sú oveľa menej preplnené. Oplatí sa ísť v stopách obyvateľov týchto regiónov sveta a zdriemnuť si počas dňa? Poradíme vám, čo z toho môžete získať.

Ako zistíte, kedy si potrebujete zdriemnuť?

Rôzne príznaky môžu naznačovať, že vaše telo potrebuje regeneráciu. Patria k nim bolesti hlavy, problémy so sústredením, pokles nálady a znížená produktivita. Ak ste nesústredení alebo máte pocit, že vám začína chýbať energia, sú to príznaky, že si potrebujete oddýchnuť. V tejto situácii môže byť dobrým nápadom popoludňajší spánok. Ak sa budete riadiť radami lekárov, uvidíte, aký úžitok prináša chvíľka spánku počas dňa.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Skúsený kuchár ukázal, na čo použiť sitko. Nie len na múku či cukor

Aké sú výhody denného zdriemnutia?

Podľa odborníkov poskytuje denný spánok mnoho dobrých vecí. V prvom rade umožňujú telu zregenerovať sa – vďaka nim rýchlo získate energiu. Zlepšujú sa aj motorické schopnosti a koncentrácia. To všetko vďaka tomu, že mozog je stimulovaný k práci. Ďalšou výhodou je zníženie hladiny stresu. Krátke prestávky v spánku počas dňa môžu tiež zabrániť mnohým ochoreniam vrátane infarktu.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Jedlá s najväčším počtom rakovinotvorných látok. Slováci ich jedia denne

Ako by mal vyzerať spánok, aby mal čo najlepší účinok?

Aby bol spánok účinný, musí spĺňať niekoľko podmienok.

V prvom rade musíte zabezpečiť, aby zdriemnutie nenarušilo váš denný rytmus. Urobte si ho najneskôr 4 hodiny pred spaním. V opačnom prípade môžete mať neskôr problémy so zaspávaním.
Nepredlžujte dĺžku zdriemnutia. Lekári uvádzajú, že by nemal byť kratší ako 10 a dlhší ako 30 minút. Optimálny čas je 20 minút. Ak si ľahnete príliš krátko alebo príliš dlho, môžete sa cítiť ešte viac unavení ako pred zdriemnutím.

Uistite sa, že máte na zdriemnutie vhodné podmienky. Miestnosť by mala byť zatemnená a podľa možnosti odhlučnená.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *