Viete, čo sa deje s vaším telom, keď jete príliš veľa sladkostí? Toto môžu byť príznaky

sladkosti

Sladkosti sú súčasťou stravy a zdrojom potešenia pre mnohých ľudí. Ako však všetci vieme, nadmerná konzumácia cukru môže viesť k mnohým negatívnym dôsledkom pre naše zdravie. Pozrite sa, ako sa môže prebytok sladkostí v strave prejaviť.

Na úvod je potrebné zdôrazniť, že cukry sú dôležitým zdrojom energie. Pri ich nadmernej konzumácii však môžu spôsobiť chaos v našom organizme, od nárastu hmotnosti a zvýšenia krvného tlaku až po problémy s pamäťou alebo koncentráciou. Zistite, či vám vaše telo nevysiela signály, ktoré naznačujú, že konzumujete príliš veľa cukru.

Konzumujete príliš veľa sladkostí? Toto sú signály, ktoré vysiela vaše telo

Keďže sladké jedlá nezapĺňajú žalúdok, telo rýchlo pociťuje hlad, preto sa zvyšuje prísun kalórií (na uspokojenie tohto hladu), a to vedie k priberaniu na váhe. Keďže telo rýchlo spaľuje dodaný cukor, zvyšuje sa túžba po sladkostiach, a to zase môže viesť k nutkavému maškrteniu. Nadbytok cukru v strave môže viesť aj k problémom so spánkom, podráždenosti a zlej nálade, ako aj k únave a pocitu nízkej energie. Telo rýchlo spracúva cukor a dodáva mu energiu, ktorá rovnako rýchlo klesá, čo spôsobuje únavu a podráždenosť.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Len blázon vyhodí kôstky z čerešní. Takto ich dokážete využiť

Ak vás neustále sprevádza chuť na sladké a samotná chuť sladkostí nie je pre vás dostatočne sladká, aj to sú príznaky nadbytku cukru v strave. Vaša chuť do jedla môže byť spôsobená závislosťou od dobrého pocitu – cukor totiž spôsobuje nárast „hormónu šťastia“. Príznakom nadbytku cukru v strave môže byť aj vysoký krvný tlak, ako aj tráviace problémy (najmä ak sladkosti v strave nahradia zeleninu alebo celozrnné výrobky).

Nadbytok cukru ovplyvňuje aj zdravie našej pokožky – môže zhoršiť problémy s akné a dokonca urýchliť vznik vrások. Môžu sa prejaviť aj problémy s duševnou čistotou, sústredením a koncentráciou a pamäťou. Netreba zabúdať ani na problémy so zubami či ochorenia ďasien, ktoré spôsobujú baktérie, ktoré sa rady živia jednoduchými cukrami.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Čistí, znižuje napätie a uľahčuje zaspávanie. Pravidelne pite tento čaj

Nadbytok cukru v strave. Aké môžu byť dôsledky?

Cukor ovplyvňuje systém odmeňovania v mozgu. Tento systém je zodpovedný za pocity potešenia a motivácie a jeho aktivácia môže viesť k závislosti. Štúdia vedcov z dánskej univerzity v Aarhuse zistila, že konzumácia sladkostí aktivuje systém odmeňovania mozgu podobným spôsobom, ako sa to deje pri užívaní návykových látok, napríklad alkoholu alebo drog.

Cukor môže ovplyvniť funkciu mozgu aj na bunkovej úrovni. Jedným z mechanizmov, ktorý opisuje tento vplyv, je proces nazývaný glykácia. Glykácia nastáva vtedy, keď sa cukor spája s bielkovinami v tele, čo vedie k tvorbe produktov pokročilej glykácie (AGE). AGEs sú zdraviu škodlivé, pretože spôsobujú poškodenie buniek a tkanív.

Vedci už dlho skúmajú súvislosť medzi nadbytkom sacharózy v strave a pamäťou. Štúdia, ktorú uskutočnili vedci z University of Georgia v spolupráci s výskumnou skupinou z University of Southern California, zistila, že každodenná konzumácia sladených nápojov počas dospievania ovplyvňuje funkciu mozgu a môže viesť k problémom s pamäťou v dospelosti.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *