Zákaz vjazdu motorových áut do miest už aj na Slovensku. Vieme, kde to chcú urobiť

zakaz aut bratislava

Súčasná klimatická kríza čoraz viac ovplyvňuje pravidlá cestnej dopravy, a to nie len na globálnej úrovni, ale aj priamo v našom hlavnom meste, Bratislave. Rastúci počet áut a zhoršujúca sa kvalita ovzdušia v mestách sú problémy, ktoré nás všetkých vedú k otázke: Ako motivovať ľudí k používaniu verejnej dopravy? Riešením by mohli byť bezemisné a nízkoemisné zóny. Píše o tom zoznam.sk

Podpora od vedenia Bratislavskej župy

Bratislavský župan Juraj Droba sa k myšlienke zavedenia bezemisných zón v hlavnom meste vyjadril pozitívne. Na konferencii Hospodárskych novín s názvom Zelená budúcnosť povedal: „Ako poznám primátora hlavného mesta, určite nad tým uvažuje. My ako župa ho budeme v tom podporovať.“ Droba zdôraznil, že podpora takýchto iniciatív by mala byť prioritou, ale zároveň poukázal na dôležitosť dostupnosti ekologickej hromadnej dopravy.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Chyba pri pestovaní uhoriek a paradajok. Mnohí ju v tejto sezóne urobili

Nové dopravné prostriedky

Bratislava v posledných týždňoch urobila krok vpred a zapojila do prevádzky štyri vodíkové autobusy. Juraj Droba potvrdil, že Bratislavský samosprávny kraj by chcel do budúcnosti rozšíriť svoju flotilu o viac vodíkových a elektrických vozidiel.

Slovensko zaostáva

Hoci sa diskutuje o potenciálnych nízkoemisných zónach, Slovensko je v tomto smere stále v závese Európy. Bulharsko má už takéto zóny v hlavnom meste Sofii a Rumunsko nie len v Bukurešti, ale aj v meste Suceava. Na druhej strane, Londýn nedávno rozšíril svoju nízkoemisnú zónu na celé mesto, kde vodiči vozidiel nespĺňajúcich emisné normy musia zaplatiť denný poplatok 2,5 libry (približne 2,9€).

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Všimli ste si biele vlákna v paradajke? Povieme vám, či ju môžete jesť

Čo nás čaká do budúcna?

V zahraničí sú náznaky ešte radikálnejších krokov. V dánskej Kodani sa napríklad pripravuje zákaz vjazdu benzínových a naftových vozidiel. Ak sa podobné reštrikcie ujalia aj na Slovensku, bude to znamenať zásadnú zmenu v našom prístupe k doprave.

Klimatická kríza si žiada okamžité a efektívne riešenia. Bezemisné a nízkoemisné zóny môžu byť jedným zo spôsobov, ako vytvoriť udržateľnejší a zdravší životný priestor pre všetkých obyvateľov Bratislavy a celého Slovenska.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *