Zákaz vjazdu motorových áut do miest už aj na Slovensku. Vieme, kde to chcú urobiť

zakaz aut bratislava
Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Súčasná klimatická kríza čoraz viac ovplyvňuje pravidlá cestnej dopravy, a to nie len na globálnej úrovni, ale aj priamo v našom hlavnom meste, Bratislave. Rastúci počet áut a zhoršujúca sa kvalita ovzdušia v mestách sú problémy, ktoré nás všetkých vedú k otázke: Ako motivovať ľudí k používaniu verejnej dopravy? Riešením by mohli byť bezemisné a nízkoemisné zóny. Píše o tom zoznam.sk

Podpora od vedenia Bratislavskej župy

Bratislavský župan Juraj Droba sa k myšlienke zavedenia bezemisných zón v hlavnom meste vyjadril pozitívne. Na konferencii Hospodárskych novín s názvom Zelená budúcnosť povedal: „Ako poznám primátora hlavného mesta, určite nad tým uvažuje. My ako župa ho budeme v tom podporovať.“ Droba zdôraznil, že podpora takýchto iniciatív by mala byť prioritou, ale zároveň poukázal na dôležitosť dostupnosti ekologickej hromadnej dopravy.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Takto vytlačíte citrón bez toho, aby ste ho rozkrojili. Vydrží vám dlhšie

Nové dopravné prostriedky

Bratislava v posledných týždňoch urobila krok vpred a zapojila do prevádzky štyri vodíkové autobusy. Juraj Droba potvrdil, že Bratislavský samosprávny kraj by chcel do budúcnosti rozšíriť svoju flotilu o viac vodíkových a elektrických vozidiel.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
Ktoré ovocné stromy rezať vo februári? Starý záhradkár vám poradí

Slovensko zaostáva

Hoci sa diskutuje o potenciálnych nízkoemisných zónach, Slovensko je v tomto smere stále v závese Európy. Bulharsko má už takéto zóny v hlavnom meste Sofii a Rumunsko nie len v Bukurešti, ale aj v meste Suceava. Na druhej strane, Londýn nedávno rozšíril svoju nízkoemisnú zónu na celé mesto, kde vodiči vozidiel nespĺňajúcich emisné normy musia zaplatiť denný poplatok 2,5 libry (približne 2,9€).

Čo nás čaká do budúcna?

V zahraničí sú náznaky ešte radikálnejších krokov. V dánskej Kodani sa napríklad pripravuje zákaz vjazdu benzínových a naftových vozidiel. Ak sa podobné reštrikcie ujalia aj na Slovensku, bude to znamenať zásadnú zmenu v našom prístupe k doprave.

Nič vás to nestojí, tak prečo si neprečítať aj tento článok?
19-ročný Alejandro sa v bratislavskej MHD vyhrážal obrovským nožom a chcel bodať

Klimatická kríza si žiada okamžité a efektívne riešenia. Bezemisné a nízkoemisné zóny môžu byť jedným zo spôsobov, ako vytvoriť udržateľnejší a zdravší životný priestor pre všetkých obyvateľov Bratislavy a celého Slovenska.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *