• 17 septembra, 2023
  • Zatiaľ bez komentára
  • 4minúty čítania

Zákaz vjazdu motorových áut do miest už aj na Slovensku. Vieme, kde to chcú urobiť

Zákaz vjazdu motorových áut do miest už aj na Slovensku. Vieme, kde to chcú urobiť

Súčasná klimatická kríza čoraz viac ovplyvňuje pravidlá cestnej dopravy, a to nie len na globálnej úrovni, ale aj priamo v našom hlavnom meste, Bratislave. Rastúci počet áut a zhoršujúca sa kvalita ovzdušia v mestách sú problémy, ktoré nás všetkých vedú k otázke: Ako motivovať ľudí k používaniu verejnej dopravy? Riešením by mohli byť bezemisné a nízkoemisné zóny. Píše o tom zoznam.sk

Podpora od vedenia Bratislavskej župy

Bratislavský župan Juraj Droba sa k myšlienke zavedenia bezemisných zón v hlavnom meste vyjadril pozitívne. Na konferencii Hospodárskych novín s názvom Zelená budúcnosť povedal: „Ako poznám primátora hlavného mesta, určite nad tým uvažuje. My ako župa ho budeme v tom podporovať.“ Droba zdôraznil, že podpora takýchto iniciatív by mala byť prioritou, ale zároveň poukázal na dôležitosť dostupnosti ekologickej hromadnej dopravy.

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Ani neviete a možno máte doma veci za tisíce. Slováci držia doma porcelán

Nové dopravné prostriedky

Bratislava v posledných týždňoch urobila krok vpred a zapojila do prevádzky štyri vodíkové autobusy. Juraj Droba potvrdil, že Bratislavský samosprávny kraj by chcel do budúcnosti rozšíriť svoju flotilu o viac vodíkových a elektrických vozidiel.

Slovensko zaostáva

Hoci sa diskutuje o potenciálnych nízkoemisných zónach, Slovensko je v tomto smere stále v závese Európy. Bulharsko má už takéto zóny v hlavnom meste Sofii a Rumunsko nie len v Bukurešti, ale aj v meste Suceava. Na druhej strane, Londýn nedávno rozšíril svoju nízkoemisnú zónu na celé mesto, kde vodiči vozidiel nespĺňajúcich emisné normy musia zaplatiť denný poplatok 2,5 libry (približne 2,9€).

TENTO ČLÁNOK PREČÍTALI VŠETCI:  Ježka si v záhrade nechajte. Plní vám tam dôležitú úlohu

Čo nás čaká do budúcna?

V zahraničí sú náznaky ešte radikálnejších krokov. V dánskej Kodani sa napríklad pripravuje zákaz vjazdu benzínových a naftových vozidiel. Ak sa podobné reštrikcie ujalia aj na Slovensku, bude to znamenať zásadnú zmenu v našom prístupe k doprave.

Klimatická kríza si žiada okamžité a efektívne riešenia. Bezemisné a nízkoemisné zóny môžu byť jedným zo spôsobov, ako vytvoriť udržateľnejší a zdravší životný priestor pre všetkých obyvateľov Bratislavy a celého Slovenska.

Podobné články

Svet píše otrasne o Slovensku: Toto naše mesto je najhoršie na celom svete

Svet píše otrasne o Slovensku: Toto…

Bratislava sa dostala do nechválnej spoločnosti…
Muž v  Bratislave hodil chlapca z výšku o zem a dolámal mu kosti. Pokojne potom odišiel, ako by sa nič nestalo

Muž v Bratislave hodil chlapca z…

Nechutný útok na maloletého chlapca v…
Žiak v Bratislave podpálil školu a sám v nej zhorel. Mal len 18 rokov

Žiak v Bratislave podpálil školu a…

Tragédia zasiahla bratislavské gymnázium pre nadané…
Prezidentka na Globsecu vyzýva na udržanie slobody a demokracie

Prezidentka na Globsecu vyzýva na udržanie…

Bratislava – Európska jednota čelí neustálym…

Zanechaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *