obchod potraviny nakupovanie
Svet

Česi sa búria proti drahým potravinám: Vyzývajú na bojkot obchodných reťazcov

Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

V Česku sa zrodila iniciatíva, ktorá volá po obmedzení nákupov v reakcii na rastúce ceny potravín a obchodné praktiky reťazcov.

Inšpiráciu našla v podobných protestoch na Balkáne, pričom jej organizátori apelujú na spotrebiteľov, aby sa aspoň dočasne vyhýbali nakupovaniu v konkrétnych obchodných sieťach. Informuje Echo24.

Stratégia bojkotu je jednoduchá – každý týždeň sa zameria na iný reťazec, čím chce iniciatíva vyslať jasný signál obchodníkom. Organizátori zdôrazňujú, že hlavným cieľom nie je len protest proti cenám, ale aj proti praktikám, ktoré považujú za neférové.

„Spotrebitelia sú bezmocní. Chceme dať reťazcom jasne najavo, že nebudeme akceptovať neférové ceny a manipulácie so zľavami. Potraviny sú základnou potrebou, nie luxusným tovarom,“ vyjadrili sa iniciátori kampane.

Bojkoty sa šíria aj do ďalších krajín

Podobná výzva zaznela aj na Slovensku, kde facebooková stránka Nekŕmte nás odpadom, s viac ako 146-tisíc sledujúcimi, organizovala jednodňový bojkot obchodných reťazcov. Cieľom bolo upozorniť na vysoké ceny a údajné zneužívanie dominantného postavenia predajcov.

Kým iniciátori tvrdia, že ceny nie sú len dôsledkom vládnych opatrení, ale aj obchodnej politiky reťazcov, Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) má na situáciu iný pohľad. Podľa ich vyjadrenia pre Refresher je problémom skôr nízka kúpyschopnosť obyvateľstva než samotné ceny potravín.


Staň sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľaj článok, ktorý ťa zaujal!

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *