Slováci varia párky zle. Ak to robíte takto, hneď s tým prestaňte

parky

Párky sú obľúbeným potravinovým výrobkom, ktorý sa často pripravuje v rýchlosti. Bohužiaľ, mnohí ľudia pri tom robia chyby, ktoré môžu spôsobiť, že klobásy budú suché, popraskajú alebo sa dokonca stanú zdraviu škodlivými.

Príprava párkov sa zdá byť jednoduchou činnosťou bez veľkého rizika, že sa dopustíte chýb. Ukazuje sa však, že je to mylná predstava.

Pri príprave párkov sa môžete dopustiť mnohých kulinárskych hriechov, ktoré nielenže negatívne ovplyvnia ich chuť, ale môžu poškodiť aj vaše zdravie. Prečítajte si, na aké chyby by sme si mali dať pozor.

Párky – chutný doplnok mnohých jedál

Párky sú neoddeliteľnou súčasťou mnohých slovenských domácností. Dostupnosť rôznych druhov klobás v obchodoch s potravinami znamená, že sa často objavujú v našich chladničkách. Hoci nie sú obzvlášť zdravým výrobkom, Slováci po nich siahajú s obľubou, pretože ich príprava je rýchla a jednoduchá. Stojí však za to venovať pozornosť tomu, čo konkrétne si vyberáme z regálu v obchode.

Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Tejto veci sa doma nedotýkajte, ak vonku začne búrka a blesky

Párky a ich zloženie

Najdôležitejšou zložkou párkov by malo byť mäso a v ideálnom prípade by jeho obsah mal tvoriť aspoň 70 – 80 % celku. Je vhodné vyhnúť sa výrobkom, ktoré obsahujú mechanicky oddelené mäso (MSM), čo je jednoducho odpad, ako sú šľachy, chrupavky, tuk, blány, rozdrvené kosti a niekedy dokonca aj perie a pazúry.

Bohužiaľ, mnohé salámy obsahujú nezdravé prídavné látky, ako sú dusitan sodný (E 250) a dusičnan sodný (E 251), ktoré môžu poškodiť vaše zdravie. Okrem toho niektoré údeniny obsahujú cukor a fosfáty, ktoré tiež nie sú prospešné pre náš organizmus.

Ako sa vyhnúť chybám pri varení párkov

Varenie párkov sa zdá byť jednoduchou úlohou, ale mnohí ľudia pri ňom robia chyby, ktoré negatívne ovplyvňujú chuť a kvalitu párkov a dokonca aj ich výživovú hodnotu. Tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa chybám pri varení párkov:

  • Najlepšie je vybrať párky z chladničky 20 až 30 minút pred varením. Tým sa zvýši ich chuť a minimalizuje sa riziko, že počas varenia praskne koža.
  • Párky vkladajte do vriacej vody, nie do studenej. Tým sa zabráni strate chuti.
  • Ak sú párky zabalené v plastovej fólii, pred varením ju odstráňte.
  • Párky by sa nemali variť príliš dlho. Čas varenia je často uvedený na obale. Malé párky sa zvyčajne varia 3 až 5 minút a väčšie párky 5 až 7 minút. Dlhé varenie, najmä tých, ktoré obsahujú dusičnany a dusitany, môže viesť k tvorbe škodlivých látok, ako sú nitrozamíny, ktoré zvyšujú riziko vzniku rakoviny, najmä hrubého čreva, žalúdka, pečene a obličiek.
  • Stojí za to venovať pozornosť tomu, aký druh párkov si vyberiete, ako aj spôsobu ich prípravy. Ak sa vyhneme chybám pri príprave, môžu byť chutnejšie a zdravšie pre náš organizmus.
Ďalší zaujímavý článok zadarmo:  Každé ráno chrumkajte niekoľko listov tejto rastliny. Potláča chuť na sladké, takže budete chudnúť rýchlejšie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *