Veľkoobchody s potravinami majú svoje spôsoby, ako nás zlákať, aby sme nakupovali viac, ako máme v úmysle. Všetko preto, aby dosiahli ešte väčší zisk. Prečítajte si o psychologických trikoch, ktoré používa Lidl. Na mnohé z nich ste sa nepochybne „nachytali“ aj vy.
Psychologické triky, ktoré sa používajú v Lidli
- Veľké vozíky
Keď si so sebou vezmete veľký rozmerný vozík, je pravdepodobné, že do neho nahádžete viac výrobkov, ako ste pôvodne zamýšľali. To všetko preto, že vďaka jeho kapacite budete mať neustále pocit, že ste v skutočnosti nakúpili veľmi málo. Spokojnosť dosiahnete až vtedy, keď naložíte celý košík.
- široké uličky
Aby ste mohli manévrovať s veľkými vozíkmi, potrebujete aj široké uličky. To vám umožní nakupovať pokojne a bez tlačenia. Okrem toho si môžete byť istí, že sa bez problémov dostanete na akékoľvek miesto.
- vôňa chleba
Nič sa nevyrovná vôni čerstvého chleba, ktorý práve vyšiel z pece. Jeho vôňa sa spája s domovom a chutnými raňajkami. Zahalení do tejto vône ste naklonení vložiť do nákupného košíka oveľa viac výrobkov.
4 Rozdelenie sortimentu
Najdrahšie výrobky budú vždy umiestnené vo výške očí. Tento postup tak trochu apeluje na vašu lenivosť. 😉 Zvyčajne nakupujeme po práci a je veľká pravdepodobnosť, že siahneme po výrobku, ktorý je ľahko dostupný. Siahanie po tovare umiestnenom v regáloch priamo na zemi si vyžaduje viac energie. A musíte sa pre ne zohnúť.
- Výrobky vlastnej značky
Výrobky vlastnej značky majú častejšie nižšiu cenu ako výrobky iných spoločností. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo je to tak? Nuž, zvyčajne majú aj menšiu kapacitu. Preto môžete ich cenu ľahko znížiť. A ako viete, málokto venuje pozornosť hmotnosti jednotlivých výrobkov.
6 Relaxačná hudba
Vo veľkom diskontnom obchode s potravinami sa z reproduktorov vždy ozýva pomalá, relaxačná hudba. Samozrejme, nie je to náhoda. Automaticky nás núti začať chodiť pomalšie a nakupovať neuspechane. Je potom veľmi pravdepodobné, že nakúpime viac výrobkov.