Slovákom po nákupoch v tomto reťazci začali miznúť z účtov stovky eur

digitalne euro
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Niekoľko klientov banky ČSOB ostalo nepríjemne prekvapených, keď im z účtov zmizli stovky až tisícky eur kvôli nákupom v reťazci Lidl.

Ako sa zistilo, išlo o staré platby za nákupy, ktoré boli pôvodne vykonané pred niekoľkými mesiacmi až rokom. Incident spôsobil medzi klientmi veľké obavy, najmä keď niektorým z nich po stiahnutí peňazí ostal na účte záporný zostatok. Informoval o tom portál SME

Banka sa k situácii vyjadrila prostredníctvom svojho webu, kde ubezpečila klientov, že nejde o duplicitné ani podvodné transakcie, ale o oneskorené zúčtovanie platieb, ktoré boli už dávno realizované. Podľa banky problém nepochádza z ich strany, ale bol spôsobený treťou stranou, pričom klienti nemusia vykonávať žiadne kroky na nápravu.

Lidl tvrdí, že problém je na strane banky

Na incident zareagoval aj reťazec Lidl, ktorý situáciu objasnil prostredníctvom svojich sociálnych sietí. Podľa vyjadrenia spoločnosti Lidl je problém na strane banky, ktorá oneskorene zúčtovala staré platby. Reťazec tvrdí, že všetky transakcie prebehli riadne a v čase nákupu boli finančné prostriedky preplatené. Lidl preto odmieta akúkoľvek zodpovednosť a dodáva, že situáciu nedokáže vyriešiť.

Komplikácie pri zúčtovaní môžu postihnúť viac bánk aj reťazcov

Podľa odborníkov môže byť za oneskorené zúčtovanie platieb zodpovedná tzv. clearingová spoločnosť, ktorá zodpovedá za prenos finančných tokov medzi bankami a za samotný proces vyrovnania platieb. Tento problém teda nemusí byť obmedzený len na klientov ČSOB a Lidl, ale môže zasiahnuť aj zákazníkov iných bánk a obchodných reťazcov. Zatiaľ nie je známe, koľkých klientov sa incident dotkol.

V skratke

Klienti ČSOB zažili nemilé prekvapenie, keď im z účtov zmizli vyššie sumy za staršie nákupy v Lidli. Situácia vznikla kvôli oneskorenému zúčtovaniu platieb, za ktoré banka a reťazec vinia tretiu stranu. Podobné problémy môžu postihnúť aj iných zákazníkov a obchodné reťazce.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *