Chorváti to prehnali. Slováci neprichádzajú, pláže sú prázdne, ceny vysoké

inera isovic Y6lwa7g0MGk unsplash 1
Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Turistická sezóna v Chorvátsku zatiaľ neprebieha podľa očakávaní a na obľúbených chorvátskych plážach vládne smutná atmosféra. V predchádzajúcich rokoch tieto pláže doslova ožívali a často boli preplnené turistami, čo nebolo ideálne. Tento rok je však situácia iná a očakávané rekordné počty návštevníkov sa nekonajú.

V niektorých častiach Dalmácie je minimálny počet turistov. Napríklad v okolí obľúbeného letoviska Makarska došlo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka k 25 % poklesu turistov. V Primoštene bol pokles až 50 %.

Spočiatku sa zdalo, že turistická sezóna bude úspešná. Rezervácie ubytovania sa napĺňali, ale začiatkom júna došlo k zmene. Rezervácie prestali prichádzať a mnohí turisti začali rušiť svoje pobyty. Pán Tonko, majiteľ apartmánového domu v Crikvenici, opisuje tento obrat.

Samotní chorvátski obyvatelia priznávajú, že tentoraz je to ich vina. Ekonóm Lukáš Kovanda hovorí, že miestni podnikatelia využili efekt eura a predražili všetky tovary a služby. Spočiatku sľubovali, že takéto praktiky nebudú používať, ale nakoniec ich použili.

Ľudia si však uvedomili, že zostať v Chorvátsku už nie je výhodné. Nielenže sa ceny ubytovania zvýšili o 30 % a viac, ale musia si sami zabezpečovať aj stravu a ďalšie služby. Okrem toho zdraželi aj reštaurácie. Bežné jedlo ako čevapčiči teraz stojí okolo 12eur a ryba 17eur. Pivo stojí približne päť eur.

Na druhej strane dovolenky v iných krajinách, ktoré ponúkajú pohodlnú leteckú dopravu a program all inclusive, sa tak nezdraželi. Ľudia môžu získať prakticky zaručenú dovolenku za približne 650eur na osobu a týždeň. V súčasnosti sú pre Chorvátsko veľkými konkurentmi Egypt a Turecko.


Staňte sa zdrojom inšpirácie pre svojich priateľov – zdieľajte článok

Volám sa Mgr. Kamil Selecký a študoval som históriu na Fakulte humanitných vied v Banskej Bystrici. Písaniu sa venujem amatérsky od roku 2018, no za ten čas som si našiel vlastný štýl a publikum, ktorému ponúkam najmä praktické rady pre bežných ľudí – od záhradkárskych tipov, cez triky do domácnosti, až po zdravé a jednoduché recepty. Verím, že aj malé zlepšenia v každodennom živote môžu priniesť veľký rozdiel. Okrem písania pracujem ako grafik a marketér na voľnej nohe. Marketingu som sa venoval aj počas zamestnaní pre viaceré firmy, no dnes ma napĺňa sloboda kreativity a vlastné projekty, vrátane práce na sociálnych sieťach. Vo voľnom čase si rád zahrám amatérsky futbal, pracujem v záhrade alebo skúšam niečo nové, čo by mohlo zaujať aj mojich čitateľov. Píšem pre ľudí, ako som ja – zvedavých, praktických a s chuťou objavovať jednoduché, no užitočné riešenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *